It feels like a rollercoaster

Otroligt spännande hur kroppen fungerar. Min kropp känns mer som en lättläst barnbok, den reagerar på minsta lilla förändring i kosten och säger till direkt om det fungerar eller inte. Sen spelar självklart mycket in. Stress, vätskesamling, osv. 
 
Imorse så trodde jag helt ärligt att vågen skulle kastas in i väggen och inte fasen bara en gång.  Jag var så frustrerad över siffran som stod på den och blev nästan gråtfärdig, men det fascinerande i detta är att det är bara att bita ihop och inte låta vågen vinna. Bit ihop, sätt upp skygglapparna, kör ännu hårdare och följ dieten. Jag har tränat precis som jag ska, följt dieten precis som jag ska men * kräks i munnen * på den där förbannade vågen. Nu tror jag säkert att jag fått en fin vätskesamling i kroppen efter att ha klivit på träningen efter 2 veckors sjukskrivning. 

Rasade 3 kg på två veckor och kraftiga cm på kroppen när jag var sjukskrivning. Nu har jag traskat upp 5kg på 2 veckor. Bitter? Jatack!
 
Men ack den som ger sig, jag är en kämpe. Denna siffra ska inte få knäcka mig på resan mot mitt mål. MEN det är frustrerande och ens psyke testas rejält såna här gånger. Jag vägrar ge upp, jag har mitt mål och vägen dit kommer vara tuff och jag kommer vara arg, knäckt, ledsen, glad och lycklig i både upp och nedgångar. 
 
It feels like a rollercoaster - sjukt spännande och man vet aldrig var det tar stopp eller tar fart. 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback