We're all fucked up in our own special way!

Första dagen på veckan igen, nya tag och nya möjligheter. Med en visdom om att denna vecka kommer vara en vecka fullt av kaos så sitter jag här med gröten i munnen och ler. Jag är beredd på att vara utmattad och knäckt när veckan lider mot sitt slut på söndag. Jag är beredd på att ha gråten i halsen och tröttheten i skallbasen. 
En vecka full med jobb, träning och flyttning. Men, jag vet ju också att om 6 dagar så kan jag andas ut (!) jag menar, vem kan inte i 6 dagar härda? Kan man inte stå ut i 6 dagar vem kan då stå ut livets förändringar? 

På ett skumt vis ser jag ändå framemot denna vecka, att få ta ut mig hårdare på gymmet, möta nya utmaningar på jobbet, packa ihop en del av min livsresa och starta en annan. 
Livet kan vända, de förändringar som sker måste man försöka anpassa sig igenom, vara mottaglig för och istället för att grotta ned sig i en depression så måste man försöka se något ljust och utvecklande i det som händer. En erfarenhet rikare i ryggsäcken som ska bäras genom livet. Tänk så fantastiskt att det är ända ryggsäcken man aldrig kan packa för full. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback