Ett stort steg närmare drömmen

Sitter här med skrivtorka och försöker lista ut vad jag ska skriva, jag brukar ha väldigt lätt att bara " skriva av mig " nu får jag knappt ner ett ord. Sitter och tittar på tangenterna och hjärnan står stilla. 
Dagen då jag klev in på gymmet för ganska precis 4 månader sedan så hade jag inte en tanke på att sitta här och och skriva ett inlägg om att jag kommit med i Team MMsports. 
Från det att jag la fotbollsskorna på hyllan så trodde jag att all träning var över för min del då min rygg inte gick jämt upp med vad jag ville. Att då ha en vän som tror stenhårt på en och intalar mig att träna upp ryggen på gymmet, ett ställe som jag i stort sett aldrig tidigare satt foten på. Att det då skulle bli ett ställe som jag nu bor på och varje dag få se hur kroppen formas, utvecklas och motivationen ökas. 
 
Känslan i kroppen, den är obeskrivlig. 
Från att gå runt och vara förbannad över dagen då jag voltade med bilen längs Offersjön, dagen då min rygg succesivt blev sämre och sämre. Dagen som ledde till att jag fick lägga mina skor på hyllan och se något jag älskade att göra glida mig ur händerna.
Till att sitta här och ha det största leendet och inte riktigt kunna förstå vad jag gjort för resa hittills med min kropp och vilken fantastisk resa jag har framför mig. - mot slutmålet, mot tävlingen. 
 
Just idag finner jag inga ord, just idag får jag inte fingret på mina känslor. En obeskrivlig lycka. 
En obeskrivlig känsla att vilja ännu mer och kämpa ännu hårdare. 
Men framförallt, att sitta och tänka tillbaka på dagen då jag trodde min träning var över till att veta, det har bara börjat. En ny värld, ett nytt " liv " med en nya massa mål och utmaningar. - DET är en mäktig känsla. 
 
 
Http://www.mmsports.se
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback