Mäktiga varelse

Det är rätt häftigt när man tänker efter, vår kropp är en mäktig varelse. Bara den får rätt bränsle kan den göra så mycket. En annan som sprungit runt och varit rädd för maten uppskattar den verkligen nu. 

September - 13 drog en av mina bästa vänner in mig på gymmet. Jag muttrade och stampade och ville mest därifrån. Jag är ju fotbollsspelare, vad tusan skulle jag göra inne på ett gym? Mitt mål var alltså här att bygga upp ryggen så jag skulle kunna fortsätta spela fotboll. Men under denna resas gång och med fantastiskt pepp från min otroliga krigarpartner till vän så började det hända saker. Med en start på 8kg i hantelpress som nu i Januari blev ett PB på 20kg. Fanken, jag är inte så pjåkig i musklerna ändå. ( bara ett exempel på en av övningarna jag tagti mig uppåt på )

Det startade något i mig, något häftigt. Jag började lyfta tyngre, orka mer och blev piggare. 
Nu för två veckor sedan så har jag fått ett fantastiskt kostupplägg från en underbar människa och förebild. 
Jag är piggare, tjurigare och har dubbelt så mycket uthållighet som tidigare. Sjukt häftigt vad rätt bränsle i magen kan göra. DESSUTOM, jag har inget sötsug alls. Så jäkla underbart! jag tittar på dessa godisar och bara fnyser åt dom. Jag har gått runt i flera år och hela tiden sagt; Nu är det nog, nu slutar jag med godiset. Det går bara några dagar så tänker jag alltid: " men bara en, det gör ju inget " men sanningen i det hela. Rätt kost har sina positiva effekter och därmed att du hela tiden fyller på med bränsle så försvinner sötsuget. I LOVE IT! 
 
Ska bli riktigt spännande och se var detta landar, jag tränar och jag mår väldigt bra med det. Jag har fortfarande ett formstarkt mål och det är att kunna spela en hel fotbollsmatch utan att få ont. 
Om det blir så, vem vet? Men utan mål i livet, var vore vi då? 
 
En stor elogé till de krigarskallar och förebilder som står vid min sida. Peppar, skriker och praktiskt taget sliter fram tjuren i mig. <3
 
 


» Maja

Oj så fin du är! <3 du kommer gå långt!!! Fortsätt som du gör så blir alla drömmar och mål verklighet! <3

2014-02-11 // 22:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback